طراحی لیبل

  1. خانه
  2. keyboard_arrow_left
  3. مقالات
  4. keyboard_arrow_left
  5. طراحی لیبل

طراحی لیبل

طراحی لیبل یکی از مهمترین بخش های بسته بندی کالاست. لیبل محصول تاثیر مستقیم و قابل توجهی در فروش محصول دارد. تیم لیبل یار علاوه بر طراحی لیبل مجموعه ای از خدمات از جمله طراحی، چاپ لیبل و ارائه فایل در فرمت کورل به مشتریان در کمترین زمان را ارائه می دهد. زمان تحویل سفارشات از ۱ روز تا ۳۰ روز بسته به نوع سفارش متغیر است. با توجه به رقابتی بودن بازار، قیمت ما نسبت به سایر رقبا با حفظ کیفیت سفارش پایین تر بوده و از نظر اقتصادی برای مشتریان به صرفه است.

لیبل محصول یا همان برچسب کالا ویژگی هایی دارد که برای آشنایی بیشتر به تفصیل توضیح می دهیم. یک لیبل مناسب باید چند ویژگی داشته باشد که کاربرد خود را نشان دهد. این ویژگی ها از چند منظر قابل بررسی و بخش بندی هستند.

انواع طراحی لیبل و چاپ لیبل

طراحی و چاپ لیبل که توسط طراحان تیم لیبل یار برای شما صورت میگیرد می تواند موارد مختلفی را شامل شود از جمله:

  • طراحی و چاپ لیبل با هولوگرام یا همان لیبل هولوگرام دار
  • طراحی و چاپ لیبل هولوگرام یا همان برچسب امنیتی
  • طراحی و چاپ لیبل های رمز دار یا همان قابل خراشیدن
  • طراحی و چاپ لیبل های کاغذی در سایزهای متنوع
  • طراحی و چاپ حرفه ای لیبل مواد غذایی
  • طراحی و چاپ لیبل های گارانتی یا همان ضمانت نامه کالا
  • چاپ لیبل رنگی
  • چاپ لیبل سیاه و سفید
  • لیبل اصالت
  • ….

و هر مورد دیگری که مدنظر شماست. میتوانید به تیم باتجربه و خلاق لیبل یار اعتماد کنید و در عین به صرفه بودن بهترین نتیجه و کیفیت نهایی را دریافت کنید.

انواع لیبل

لیبل یار به عنوان تولید کننده لیبل به انواع لیبل و ویژگی های آن آشنایی و تسلط کامل دارد و بهترین نوع لیبل را با توجه به محصول شما معرفی می کند.لیبل حرارتی, لیبل کاغذی، لیبل پی وی سی، لیبل ترازو، لیبل هولوگرام و … که هر کدام ویژگی های متفاوتی دارند و برای محصولات مختلفی استفاده میشوند.

ویژگی های یک طراحی لیبل خوب

طراحی لیبل کالا می تواند محصول را میان انبوهی از محصولات مشابه با برندهای متفاوت متمایز کند. طبق تحقیقات صورت گرفته تصمیم گیری برای خرید در ۳الی۷ ثانیه ابتدایی که محصول دیده میشود صورت میگیرد. بنابراین این چند ثانیه بسیار حیاتی و باید به بهترین نحو محصول را پرزنت کرد که در ذهن خریدار تصمیم به خرید محصول گرفته شود.

طراحی لیبل

امروزه زمان و هزینه زیادی صرف برندسازی در شرکت ها میشود. لیبل محصول می تواند تثبیت کننده برندینگ یک شرکت در ذهن مشتریان باشد.

برچسب کالا باید باید بتواند محصول شما را از سایر رقبا متمایز کند. نشان دهنده هویت و برند محصول شما باشد. نظر مشتری را به خرید کالای شما جلب کند. همچنین نشان دهنده ارزش محصول و اطلاعات مهم باشد.

لیبل و برچسب کالا ویترین برند و شرکت شماست. ظاهر بسته بندی در تصمیم گیری خرید مشتریان نقش اساسی دارد. طراحی لیبل باید به گونه ای صورت گیرد که خریدار بتواند از جنبه تزیینی آن نیز استفاده کند.

لیبل محصول باید دیده شود و ایجاد تمایز کند. یعنی چه؟ تصور کنید به فروشگاهی میروید و میخواهید از بین قفسه های شوینده لباس یک شوینده انتخاب کنید. برندهای زیادی محصولات زیادی در قفسه ها چیده شده اند. اینکه محصول شرکت شما قابل تمایز باشد و مشابه محصول شرکت دیگری نباشد تا خریدار به اشتباه بیفتد. اینکه شما به سوی کدام محصول جلب می شوید یکی از وظایف لیبل خوب است. لیبل میتواند با رنگ یا تایپو گرافی یا تصویرسازی محصول را از سایرین جدا کند و در ذهن خریدار نقش ببند.

لیبل ها هویت برند و نمایش دهنده برندینگ یک نام تجاری هستند. باید به خوبی بتوانند هویت یک برند را نشان دهند.نشان دادن کلاس محصول و رده بندی محصول از طریق طراحی بسته بندی و طراحی لیبل قابل نمایش است.یک لیبل باید شامل تمامی اطلاعات مورد نیاز خریدار برای تصمیم گیری را داشته باشد. در ادامه به این اطلاعات به صورت موردی اشاره می کنیم.

لیبل باید بتواند محصول را تعریف کند. با دیدن لیبل ذهن باید بتواند دسته بندی کلی محصول را تشخیص دهد.

نام تجاری یا نشان برند یا لوگو باید روی لیبل به خوبی طراحی شود و نظر بیننده به آن جلب شود. واضح و خوانا باشد.

چیدمان اطلاعات لیبل

در همه بسته بندی ها ، اطلاعات کم و بیش روی بسته بندی نشان داده می شوند این اطلاعات به انواع مختلف تقسیم می شوند. از جمله می توان به نشان دادن برند ، نام ، تنوع محصول ، فواید و ویژگی های آن، وزن، اندازه و غیره اشاره نمود. اغلب به نظر می آید که اطلاعات ارائه شده بیش از گنجایش فضای موجود باشد. قوانین خرید و حفاظت از حقوق مصرف کننده ، مالکین برند را موظف کرده که با درج همه موارد لازم، اطمینان حاصل کنند که مصرف کننده، محصول را شناخته است و چگونگی برآورده شدن نیازهایش از طریق استفاده از آن را درک می کند. در چنین فضای محدودی مهارت نشان دادن اطلاعات و جانمایی آنها بر عهده طراح است.

طراحانِ خوب می دانند که طرح بسته بندی به برند هم مربوط است و از قسمت های پشت و جلو می توان برای نشان دادن ویژگی های خاص یا آشکار کردن جنبه های مختلف آن بهره گرفت. اگر در بسته بندی، از هر دو طرف جلو و پشت، اطلاعاتی عرضه گردد، این امر نشانگر این خواهد بود که در عرضه ی محصول، هم زیبایی مطرح بوده است و هم محتوا. طراحی خوب در قسمت پشت به جلب مشتریِ بیشتر کمک می کند.

نماد ها و آیکون ها برای آگاه کردن مصرف کنندگان از مناسب بودن محصول برای گروه های خاص مانند آیکون حلال بر روی فرآورده های غذایی برای مسلمانان.

طراحی لیبل و طراحی هویت برند

لمس محصول و مشاهده آن میتواند به کیفیت ، منحصر به فرد بودن و لوکس بودن را دریافت. طلا کوبی نقره کوبی، جلاکاری، لایه بندی، فرورفتگی و برجسته کاری و برشکاری با لیزر که برای جلب نظر خریدار و القای کیفیت بالای کالا موثر است. استفاده درست از این موارد می تواند نتیجه دلخواه را بدست آرد. در صورتیکه استفاده بیش از حد و نادرست نتیجه را زننده و ناخوشایند میکند.

در طراحی لیبل میتوان از رنگ ها برای تعریف یا نشان دادن هویت برند استفاده کرد. بطور مثال زمانی که رنگ زرد را در تبلیغات میبینیم برند شبکه ارتباطات ایرانسل در ذهن تداعی می شود. یا رنگ قرمز که مورد استفاده برند دیجی کالاست.

جداسازی برندینگ محصولات از طریق رنگ میتواند نوآورانه یا تحت عرف بازار باشد. طراحان ما با شناخت از بازار و تحقیقات اختصاصی برای محصولات شما بهترین نتیجه را در طراحی اعمال میکنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست