چاپ لیبل اصالت

چاپ لیبل اصالت یکی از دغدغه های افرادی می باشد که برای محصولات خود نیازمند لیبل اصالت کالا می باشند، از این رو گروه لیبل یار چاپ لیبل اصالت شما را بر عهده گرفته و به بهترین شکل و با کمتربن هزینه و زمان این کار را برای شما انجام می دهد.

اهمیت چاپ لیبل اصالت
چاپ لیبل اصالت، خب همانطور که از اسم دهان پر کن این لیبل پیداست، پس قاعدتاً باید طراحی و چاپ آن هم الزامی باشد. آیا درباره برچسب اصالت چیزی شنیده و یا دیده‌اید؟ لیبل اصالت یک کارت سفید با حاشیه زرد رنگ است، که گاها به آن برچسب زرد هم گفته می‌شود. این برچسب حاوی اطلاعات کاملی از یک محصول و کالا است. سازمان غذا و دارو هم مسئول بررسی این اطلاعت است. این سازمان همه محصولات به خصوص محصولات سلامت محور را کنترل میکند تا هیچ چیزی نتواند سلامت جامعه را به خطر اندازد. محصولی که به دست شما میرسد هفت خان را رد کرده تا به اینجا. این را از انواع برچسبهایی که روی جلد محصول است میتوانید ببینید.
اجازه چاپ و چسباندن لیبل اصالت توسط سازمان غذا و دارو این امکان را به تولید کنندگان و یا وارد کنندگان میدهد که محصولات خود را با سرعت بیشتری در بازار به فروش برسانند. این برچسب برای مصرف کننده هم خالی از مزیت نیست، مصرف کننده هم با دیدن این برچسب روی کالا با آرامش و اطمینان کاملی خرید میکند.

لیبل اصالت روی چه محصولاتی چاپ میشود؟
این برچسب قبلاً فقط روی محصولات وارداتی کاربرد داشت اما سازمان غذا و دارو چندی پیش جهت جلوگیری از تخلفات و وجود کالاهای قاچاق در بازار تصمیم گرفت که کلیه محصولات وارداتی و تولید داخل این برچسب را داشته باشند. البته کالاهای تولید داخل که قیمت آنها کمتر از پنجاه هزار تومان است شامل این طرح نمی‌شوند. چاپ لیبل اصالت برای کالاهای سلامت محور مثل محصولات غذایی و دارویی الزامی است. این لیبل همچنین بر روی مکملها، تجهیزات آزمایشگاهی، ملزومات پزشکی، لوازم آرایشی و بهداشتی هم کاربرد دارد. چنانچه محصولاتی در بازار فاقد برچسب اصالت کالا باشند، به هیچ عنوان مورد تایید سازمان غذا و دارو نیستند. این گونه محصولات با اطلاع شما و عملکرد قانون توقیف خواهند شد.

چاپ لیبل اصالت

مراحل اداری برای چاپ لیبل اصالت

  • محصول موردنظر باید واجد شرایط سازمان باشد.
  • بعد از حصول اطمینان از شرایط، شرکت موردنظر را جهت چاپ لیبل روی محصول انتخاب کنید.
  • شرکت با ارسال یک فایل از شما اطلاعات میخواهد، که این اطلاعات شامل: اسم محصول، تعداد محصولات، تاریخ تولید و انقضا، ای ار سی، بچ نامبر، شماره کوتاژ، جی تی ای ان، شناسه ملی، پیش کد و نام شرکت است. توجه داشته باشید که تا این اطلاعات را کامل نکنید اجازه چاپ به شما داده نمی‌شود.
  • سپس اطلاعات را به شرکت بفرستید.
  • در مرحله بعد کارشناس فایل اطلاعات را از اکسل به xml تبدیل و مجددا برای شما ارسال میکند.
  • بعد از دریافت فایل xml خود وارد سامانه TTAC شوید. با وارد کردن اطلاعاتی مثل کلمه عبور و نام کاربری وارد پرتابل مدیر عامل شوید.
  • فایل مورد نظر خود را از قسمت مشخص شده بارگذاری کنید.
  • سپس پرداخت را از طریق سامانه انجام دهید. تا فایل تایید شود.
  • در مرحله بعد فایل تایید شده را برای شرکت بفرستید تا فرایند چاپ را برای شما انجام دهند.

چاپ لیبل اصالت
چاپ لیبل توسط بسیاری از شرکتها انجام میشود. شرکتی را انتخاب کنید که کیفیت در کار اولویت اولش باشد. باید از بهترین کاغذ و رنگ در ساخت لیبل استفاده شود تا هنگام جا به جایی کالا برچسب و نوشته‌های چاپی روی آن مخدوش نشوند. شرکتی بهترین گزینه برای سفارش محسوب می‌شود که بتواند کارهایی با تیراژ بالا را در زمان اندک انجام دهد. شرکتی که انتخاب می‌کنید، باید در استفاده از تکنولوژی به روز باشد و از ماشینهای پیشرفته برای چاپ لیبل استفاده کند.

دستگاه پرینت و چاپ لیبل
برچسب‌ها به صورت خام هستند که باید اطلاعات منحصر به فرد هر محصول روی آنها چاپ شود. به همین منظور به دستگاه لیبل پرینتر نیاز است. برخی از مشتریان این دستگاه را دارند و خودشان روی لیبل خام اطلاعات را چاپ میکنند. ولی بسیاری هم لیبل را به همراه چاپ سفارش میدهند. مکانیزم این لیبل پرینتر چاپ حرارتی به صورت غیرمستقیم است.

چهار تا از بهترین برندهای لیبل پرینتر عبارت‌اند از:

  • وینکد: این پرینتر مکانیزم حرارتی دارد و مناسب برای چاپ لیبل اصالت است. این لیبل پرینتر قادر است روزانه تعداد زیادی برچسب با سرعت ۱۰۲ میلی متر بر ثانیه چاپ کند. حداکثر طول چاپ در این نمونه ۲۲۸۶ میلی متر و حداکثر عرض چاپ ۱۰۸ میلیمتر است. توسط usp هم به کامپیوتر وصل می‌شود و طراحی برچسب و اطلاعات را از رایانه دریافت می‌کند.
  • :TSC دارای چهار گیگ حافظه رم و هشت مگابایت حافظه فلش است. دو پورت دارد که می‌تواند با دستگاه‌های دیگر هم ارتباط داشته باشد. تعداد زیادی لیبل با سرعت ۱۲۷ میلیمتر در ثانیه چاپ میکند. وضوح در این چاپگر ۲۰۳dpi است. ابعاد قابل تولید توسط این دستگاه ۲۳۲*۲۸۸*۱۵۶ می‌باشد. همچنین این دستگاه بارکد دوبعدی هم چاپ می‌کند.
  • زبرا: این پرینتر ساخت شرکت امریکا است. مکانیزم آن چاپ حرارتی غیر مستقیم است. برای چاپ با حجم پایین و متوسط کاربرد دارد. روزانه پنج هزار عدد لیبل چاپ میکند. قابلیت چاپ روی انواع کاغذ را دارد.
  • بیکسلون: مکانیسم حرارتی و غیر حرارتی است. سرعت چاپ لیبل ۱۲۸ میلیمتر در ثانیه است. وضوح در این پرینتر ۲۰۳dpi است. حداکثر عرض چاپ در این پرینتر ۱۰۸ میلیمتر و طول ۶ تا ۱۰۰۰ میلیمتر است.

چه اطلاعاتی روی لیبل اصالت چاپ می‌شود؟
لیبل اصالت روی کالاهایی می‌چسبد که از نظر سلامتی در جامعه حائز اهمیت باشند. این برچسب شامل یک سری اطلاعات، کد یا اعداد متغیری است که جهت کنترل و پیگیری سلامت و اصالت کالا استفاده می‌شود. این موارد شامل

  • یک کد چهارده رقمی که شناسه تجاری محصول است. روی برچسب با نام اختصاری GTN نوشته شده است. این شناسه برای هر محصول به صورت اختصاصی چاپ می‌شود.
  • دومین نوشته یک کد شانزده رقمی است که برای کنترل و پیگیری محصول استفاده میشود. این کد روی برچسب با نام اختصاری UID چاپ شده است. برای هر محصول این شناسه بر اساس استاندارد خاصی چاپ می‌شود.
  • سومین مورد که با نام اختصاری LOT روی برچسب چاپ شده است، شناسه پروانه ساخت محصولات است و برای کنترل و پیگیری محصولات داخلی که مجوز پروانه بهداشت دارند مورد استفاده قرا می‌گیرد.
  • مورد بعدی تاریخ انقضا محصول را با نام اختصاری EXP نشان میدهد.
  • مورد بعدی یک کد شانزده رقمی است که بیانگر اصالت کالا است. این کد با یک‌لایه پوشش اسکرچ شده است و شما میتوانید با یک چیز نوک‌تیز این لایه را رد کنید و کد را مشاهده کنید. این کد جهت کنترل و پیگیری اصالت کالا مورداستفاده قرار میگیرد. برای هر محصول این کد به صورت اختصاری است.
  • یک بارکد دوبعدی هم وجود دارد که شامل اطلاعاتی مثل تاریخ تولید و انقضا، مشخصات فنی کالا، تولیدکننده یا واردکننده است. این بارکد ویژه بازرسین است و توسط دستگاه بارکدخوان دیده میشود. چنانچه چاپ محصولات با کیفیت نباشد و نوشته‌ها درست معلوم نشوند بازرسین اجازه پخش و فروش محصول را نمی‌دهند. از این رو کیفیت در چاپ توسط یک شرکت معتبر امر مهمی محسوب میشود.

مواردی که جهت چاپ در بالا ذکر شد، فقط توسط برخی از شرکتها به صورت کامل انجام می‌شود، لذا برای سفارش چاپ برچسب اصالت به شرکت مورد نظر به این نکته هم توجه داشته باشید که هر چه اطلاعات روی برچسب کاملتر چاپ شوند جلب رضایت مشتری راحت‌تر است و درنهایت سود بیشتری از فروش کالا حاصل می‌شود.

برای چاپ لیبل چقدر هزینه می‌شود؟
قیمت برای چاپ لیبل در شرکتها با هم تفاوت زیادی ندارند. چند مورد در بالا پایین شدن قیمت چاپ موثر است. یکی میزان تیراژی است که سفارش میدهید. هرچه تیراژ بالاتر برود تخفیف‌ها هم به صورت تصاعدی لحاظ میشوند. مورد بعدی به کیفیت چاپ بستگی دارد. هرچه کیفیت بهتر مسلماً قیمت هم بالاتر میرود. اندازه لیبل هم در قیمت آن تاثیر دارد. لیبلها در اندازهای متفاوتی چاپ می‌شوند. از اندازه ۱۰*۲۰ میلیمتر تا اندازه ۱۰۰*۲۰۰ میلیمتر. شما هر سایزی را که برای محصولتان در نظر دارید میتوانید به شرکتهای چاپ لیبل سفارش دهید و در حداقل زمان آن را تحویل بگیرید.

در آخر
سعی کنید سفارش خود را به شرکتی بدهید که دارای برند معتبر باشد و سابقه کار در زمینه چاپ لیبل اصالت باشد تا کار با تیراژ بالا را باکیفیت و در حداقل زمان به مشتری تحویل دهد.

فهرست