روند چاپ لیبل

  1. خانه
  2. keyboard_arrow_left
  3. مقالات
  4. keyboard_arrow_left
  5. روند چاپ لیبل

روند چاپ لیبل به صورت اصولی و صحیح بسیار حائز اهمیت است زیرا چاپ لیبل و برچسب یکی از راه های معرفی بهتر و سریعتر افراد در میان مردم جامعه است، در واقع هدف از چاپ برچسب و درج آن بر روی کالاها افزایش سرعت عمل در روند خرید و فروش محصولات می باشد، از سوی دیگر درج لیبل بر روی بسته بندی ها نقش مهم و اساسی را در حمل و نقل ایفا می کند. در تبلیغات نام تجاری یک مجموعه چاپ برچسب محصول بسیار قوی تر و سریعتر از دیگر راه ها عمل می کند، در واقع می توان گفت معرفی برند یک مجموعه در دنیای چاپ برچسب ها آسان تر می باشد. از سوی دیگر این امر سبب شده رقابت در انتخاب یک لیبل استاندارد و اصولی بیشتر و بیشتر شود.

از این رو ما در این مطلب قصد داریم تمام نکات و جزئیات روند چاپ برچسب را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. در واقع روند چاپ لیبل یا برچسب از تولید خام آن شروع می شود پس با توضیحی مختصر به این مبحث می پردازیم.

لیبل یا برچسب چیست؟

لیبل ها برچسبهای کوچک، نازک و ظریف و … هستند که از الیاف مختلفی همچون الیاف کاغذی، پلاستیکی، آلیاژ آلومینیوم، پارچه و … تهیه شده و به وسیله دستگاه های لیبل پرینتر به چاپ می رسند و در نهایت بر روی بسته بندی محصولات چسبانده می شوند.

روند چاپ لیبل

در حال حاضر مجموعه های بسیاری همچون شرکت لیبل یار روزانه حجم زیادی لیبل را تولید و عرضه می کنند، این لیبل ها عبارت اند از :

لیبل کاغذی ( کاغذ پشت چسب دار)

برچسب های کاغذی تهیه شده از الیاف کاغذی هستند از این رو همچون کاغذ عمل می کنند، قابلیت چاپ پذیری بالایی دارند ولی در مقابل شرایط محیطی نامناسب خاصیت و کیفیت خود را از دست می دهند. یکی از مزایای کاغذ پشت چسب دار تنوع در مدل و سایز آن است به گونه ای که برای استفاده بر روی هر محصولی با ابعاد و مدل های مختلف به راحتی امکان پذیر می باشد. همچنین روند چاپ برچسب کاغذی حرارتی غیر مستقیم می باشد.

لیبل پلاستیکی ( پی وی سی )

برچسب پلاستیکی پی وی سی تهیه شده از ماده پلی پروپلین یا همان پلاستیک است از این رو محدودیتی برای استفاده در محیط ها خشک یا مرطوب و … ندارد و به راحتی قابل استفاده است، لیبل های پی وی سی در دو مدل مات و براق تولید شده و دوام بالایی در مقابل کشش و پارگی دارند. لازم به ذکر است روند چاپ لیبل پلاستیکی بر روی دستگاه های لیبل زن انجام می شود.

لیبل اموال ( خرد شونده)

ضخامت برچسب اموال نسبت به دیگر لیبل ها بالاتر بوده و قدرت چسبندگی چشمگیری دارد به نوعی که در هنگام برداشتن کاملا خرد و تکه تکه می شود و اثرات آن بر روی محصول باقی می ماند. همچنین شیوه چاپ برچسب خرد شونده ریبونی می باشد.

لیبل تایوک ( پارچه ای )

لیبل های فوق تهیه شده از الیاف پارچه ای بوده و در صنعت پوشاک و خودرو سازی بسیار کاربرد دارد، این محصول در دو مدل چسبدار و بدون چسب تولید می شود که در صورت بی چسب بودن به کالای مورد نظر دوخته می شود. روند تولید و چاپ لیبل پارچه ای نیز همانند بسیاری از لیبل ها حرارتی غیر مستقیم می باشد.

لیبل متال

برچسب های متال از آلیاژ آلومینیوم تهیه شده اند از این رو به رنگ نقره ای مات بوده و از مقاومت بسیار بالاتری نسبت به دیگر لیبل ها برخوردارند. البته باید بگوییم قیمت این مدل لیبل نسبت به برچسب های موجود در بازار بالاتر است.

لازم به ذکر است علاوه بر موارد بالا لیبل های بسیاری روزانه تولید و عرضه می شوند که برخی از آنها عبارت اند از :

  • لیبل حرارتی
  • لیبل گچی
  • لیبل امنیتی
  • لیبل شیشه ای
  • لیبل مگنتی و ….

روند چاپ لیبل بدین صورت است که لیبل ها به صورت خام تولید شده و سپس توسط دستگاه های چاپگر به چاپ می رسند.

لیبل ها عمدتا حاوی چه اطلاعاتی هستند؟

لیبل ها حاوی اطلاعاتی نظیر تاریخ تولید و انقضاء محصول، محتویات، نام شرکت تجاری کالا یا در مواردی دستورالعمل استفاده از محصول و … می باشند. از این رو می توان گفت برچسب ها می توانند مصرف کننده را در هنگام خرید از مشخصات یک کالا آگاه سازند.

به طور کلی می توان گفت لیبل ها زبانی صریح، واضح و شفاف برای تبلیغ یک برند هستند از سوی دیگر اگر طراحی لیبل زیبا و اصولی باشد موجب تمایز بیشتر شما از دیگر رقبا شود و بیشتر در ذهن افراد جای بگیرید. پس انتخاب یک مجموعه قوی، با سابقه و حرفه ای می تواند مسیر را برای شما هموار سازد و شما را به جایگاه دلخواهتان برساند، شرکت لیبل یار با مجهز بودن به دستگاه های لیبل زن پیشرفته و مدرن، تیم مجرب و حرفه ای طراحی قادر به ثبت سفارشات مشتریان در مدل های مختلف لیبل می باشد.

بعد از تولید لیبل و بدست آوردن لیبل خام شما می توانید با توجه به جنس و نوع محصول و همینطور شرایط نگهداری آن لیبلی را انتخاب کنید و با در نظر گرفتن یک طراحی مناسب به چاپ رسانید. در این قسمت باید بگوییم در مجموعه لیبل یار کارشناسان همواره با صبر و شکیبایی می توانند شما را راهنمایی و مشاوره کنند و در صورتی که طراحی خاصی را مد نظر نداشتید به صورت حرفه ای طراحی ایده آلی را برای شما انجام دهند.

چاپ لیبل چیست؟

هر لیبل پس از آنکه به صورت خام تولید می شود برای درج اطلاعات ( متون و اشکال و …) باید در دست چاپ قرار گرفته و در نهایت بر روی کالا چسبانده شود. چاپ برچسب امری تخصصی و حرفه ای است و باید توسط گروهی حرفه ای انجام شود. در واقع با اینکه روند چاپ برچسب زمان بر نبوده و به طول نمی انجامد اما باید کاملا اصولی صورت گیرد.

چاپ برچسب با توجه به جنس برچسب ها متفاوت است، به عنوان مثال چاپ بر روی کاغذ پشت چسب دار و برچسب متال بسیار متفاوت است، همچنین چاپ بر روی برچسب های پی وی سی به راحتی انجام می شود. به طور کلی عمل چاپ بر روی رول های لیبل به صورت اتوماتیک و توسط دستگاه های لیبل زن صنعتی انجام می شود.

انواع روش های چاپ برچسب :

چاپ دیجیتال
این مدل چاپ یکی از رایج ترین روش های چاپ لیبل می باشد که به دو صورت جوهرافشان و لیزری انجام می شود. روند چاپ لیبل در چاپ دیجیتال بسیار کوتاه و بدون اتلاف وقت صورت می گیرد.

چاپ فلکسوگرافی
این مدل چاپ بدین صورت است که یک غلطک انعطاف پذیر که از قبل طرح مورد نظر بر روی آن نقش بسته است جوهر را جذب و بر روی لیبل انتقال می دهد، همچنین برای سطوح متفاوت همچون پلاستیک، فلز و … ایده آل می باشد.

چاپ افست
این مدل چاپ بسیار با کیفیت و البته کاربردی بوده و برای چاپ در تیراژ بالا مناسب است، روند چاپ برچسب در چاپ افست زمان بر تر از روش های دیگر اما با هزینه ای مناسب و مقرون به صرفه است، لازم به ذکر است برای افرادی که قصد دارند تیراژ بالایی لیبل را به چاپ برسانید چاپ افست انتخاب بسیار مناسبی می باشد.

در مجموعه لیبل یار روند چاپ لیبل از ابتدا تا انتهای کار توسط کارشناسانی مجرب و حرفه ای کنترل می شود همچنین تمامی تجهیزاتی که در این مجموعه مورد استفاده قرار می گیرند دستگاه های پیشرفته، مدرن و با کیفیت می باشند. به طور کلی می توان گفت این مجموعه توانسته طی سالها فعالیت در این زمینه تمامی مشتریان خود را راضی نگه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست